Iba ľudia sú schopní skutočnej empatie
Moderné technológie, zatiaľ zbierku v uliciach nahradiť nevedia
Vyzbierané prostriedky Liga proti rakovine používa na bezplatnú psychosociálnu pomoc onkologickým pacientom
Liga proti rakovine a EFFE, nezisková organizácia a reklamná agentúra, sa opäť spojili pri spustení novej komunikačnej kampane. Ústrednou témou ich televízneho, reklamného spotu a hlavného vizuálu je tentokrát všade spomínaná umelá inteligencia. Kampaň zdôrazňuje, že hoci umelá inteligencia a technológie dokážu vytvárať obrazy a básne, je tu niečo, čo nedokážu: vcítiť sa do situácie chorých ľudí. Iba my, ľudia, máme schopnosť prejaviť solidaritu a poskytnúť pomoc pacientom s rakovinou, čím sa naša ľudskosť stáva v dnešnom svete nezastupiteľnou.
Posolstvo kampane sa bude do konca marca šíriť aj prostredníctvom virtuálnej bankárky Vesny, ktorá radí ľuďom prostredníctvom chatu na webe Slovenskej sporiteľne. Umelá inteligencia počas marca na konci každého chatu s klientom namiesto štandardného pozdravu pripomenie darovanie 2 % z dane pre Ligu proti rakovine slovami: „Verím, že som vám pomohla. Lebo napríklad pacientom s rakovinou žiaľ pomôcť nedokážem. To dokážete iba Vy. Vaša ľudskosť je nenahraditeľná. 2 % Vašej dane uľahčia onkologickým pacientom obdobie liečby. Venujte ich Lige proti rakovine. Viac informácií nájdete na www.lpr.sk/2-percenta-z-dani/. Ďakujeme.“
„ Naše digitálne inovácie, medzi ktoré patrí okrem Georgea aj virtuálna bankárka Vesna, zjednodušujú život a šetria čas našim klientom. Veríme, že technológie a umelá inteligencia však môžu pomáhať aj nad rámec bežného bankového poradenstva. Som preto hrdý, že naša Vesna je súčasťou kampane Ligy proti rakovine na podporu darcovstva 2 %. Sme najväčšia banka na Slovensku a aj vďaka dosahu našich digitálnych kanálov tak môžeme byť prospešní v pomoci tým, ktorí ju najviac potrebujú,“ hovorí Radoslav Cuper, riaditeľ odboru Riadenia a rozvoja prosperity klientov Slovenskej sporiteľne.
Kampaň z dielne agentúry EFFE bola nasadená v TV, rádiu, printoch, OOH a v online od 21. 2. 2023 do 5. 4. 2023.
„V Lige už dlho ideme s duchom doby. Teraz hovoríme o umelej inteligencii a využívame chatbota Slovenskej sporiteľne, ktorej veľmi pekne ďakujeme. V našich kampaniach a zbierke v uliciach už dlhšie využívame aj QR kódy i platobné terminály. Zatiaľ žiadna moderná vychytávka ešte nikdy neprekonala hotovosť z pokladničiek a fyzické pripnutie si narcisu na znak solidarity s onkologickými pacientmi, ktorú zabezpečuje každý rok okolo 15 000 dobrovoľníkov po celom Slovensku,“ hovorí Mgr. Petra Benczyová, PR manažérka Ligy proti rakovine. „Samozrejme, po celý rok sa venujeme pacientom osobným prístupom - telefonujeme s nimi, stretávame ich osobne, počúvame ich, radíme im. V ľudskej empatii umelá inteligencia nikdy nezastúpi živého človeka.“
KREDITY KAMPANE
Creative Director: Katarína Noskajová
Art Director: Štefan Hellvis Klučka
Account Director: Ľudmila Hurajová
Copywriter:KatarínaNoskajová
Produkcia: Protos Production
Réžia: Jonáš Karásek
Foto: Ivan Horvath
Zvuk: Bajko
LIGA PROTI RAKOVINE pomáha už 33 rokov: Ročne na Slovensku pribudne okolo 40 000 nových prípadov ochorenia na rakovinu. Uplynulý rok sa preto tím Ligy proti rakovine zameriaval najmä na hlavné dlhodobé poslanie – pomoc ľuďom, rodinám bojujúcim s rakovinou prostredníctvom vlastných psychosociálnych projektov. LPR nezabúda ani na edukáciu v oblasti prevencie onkologických ochorení tak u dospelých, ako i u mladej generácie na školách.
2% z dane môžu zabezpečiť hlavné bezplatné projekty, ktoré sú realizované s poznaním potrieb a problémov onkologických pacientov, ktorých riešenia nedokáže v potrebnej miere zabezpečiť štát samotný. Sú nimi:
Onkoporadňa - Individuálne poradenstvo s rôznymi odborníkmi pre onkologických pacientov a ich príbuzných – 0800 11 88 11 alebo poradna@lpr.sk .
Sieť onkopsychológov - Odborné poradenstvo a individuálna psychologická podpora naprieč Slovenskom pre onkologických pacientov a príbuzných počas a po liečbe.
Podporné skupiny pre pacientov, príbuzných a pozostalých - Skupinová vzájomná podpora ľudí, ktorí sa ocitli v podobnej životnej situácii pod vedením onkopsychológa.
Jednorazový finančný príspevok - Finančná podpora pre onkologických pacientov, ktorí sa ocitli v dôsledku ochorenia v hmotnej núdzi.
Krátkodobé ubytovanie - Možnosť ubytovania rodičov počas hospitalizácie dieťaťa alebo onkologických pacientov počas liečby.
Parochne pre pacientky - Vďaka projektu „Vystrihaj sa Slovensko“ darujú pre pacientky parochne zo živých či umelých vlasov.
Programy v Centrách pomoci v Bratislave, Košiciach a Martine - Celoročné vzdelávacie, pohybové a voľnočasové aktivity pre onkologických pacientov.
Rodinné a relaxačné pobyty - Pobyty poskytujúce relax a možnosť zotavenia sa s programom prispôsobeným potrebám jednotlivcov ako i celých rodín.
Prevencia - Informovanie verejnosti edukačnými podujatiami a kampaňami, prednášky pre firmy a školy. Materiály pripravované odborníkmi distribuuje LPR do zdravotníckych zariadení a individuálnym záujemcom.
Advokácia pacienta - Skúsenosti a kontakty tímu Ligy proti rakovine im umožňujú komunikovať s príslušnými inštitúciami doma i v zahraničí s cieľom dosiahnuť lepšiu starostlivosť o onkologických pacientov a znižovať výskyt rakoviny v spoločnosti.
Vzdelávanie a supervízia -Vzdelávania zamerané na zefektívnenie prístupu a práce s onkologickým pacientom a psychohygienu našich onkopsychológov a zdravotníckych pracovníkov.
Formulár na zaslanie 2 % a viac informácií o bezplatných projektoch pre pacientov a ich rodiny nájdete na www.lpr.sk.
ZDROJ: www.lpr.sk