Zdieľanie

Kampaň Európskej komisie Exfajčiari sú nezastaviteľní chce osloviť zamestnávateľov a zamestnancov, aby sa stali „nezastaviteľnými“ Bratislava 11. septembra 2012. Od polovice septembra do konca októbra bude trvať nová iniciatíva Slovenska ...

authorTASR dateVloženie/úprava Pondelok, 27.11.2024 categoryZaujímavosti

Bratislava 11. septembra 2012. Od polovice septembra do konca októbra bude trvať nová iniciatíva Slovenska v rámci mimoriadne úspešnej kampane Európskej komisie zameranej na odvykanie od fajčenia „Exfajčiari sú nezastaviteľní“ (www.exsmokers.eu). V tejto fáze sa iniciatívy chopia slovenskí zamestnávatelia, ktorí sa teraz ľahko môžu stať NEZASTAVITEĽNÝMI v boji za svojich zdravších zamestnancov a ich pracovné prostredie.



Podľa posledného prieskumu Eurobarometer Špeciál, ktorého výsledky boli zverejnené v máji 2012, viac ako štvrtina EÚ občanov je v práci aspoň „príležitostne“ vystavená tabakovému dymu. Celkovo fajčí 28 % populácie Európskej únie (EÚ). Z hľadiska socioekonomických aspektov fajčia respondenti vo veku 25 - 40 rokov častejšie ako staršie vekové skupiny, vo väčšej miere fajčia manuálne pracujúci robotníci, živnostníci a samostatne zárobkovo činné osoby ako opýtaní v iných kategóriách povolaní.



Traja z piatich fajčiarov sa pritom pokúsili prestať fajčiť. Najviac fajčiarov sa pokúša prestať fajčiť bez externej pomoci. Zdravotné obavy sú najčastejším motívom pre skončenie fajčenia.



"Obavy o vlastné zdravie sú síce v Európskej únii najčastejším motívom pre skončenie s fajčením, Slovensko je však v tomto špecifické. Až 54 % bývalých fajčiarov uvádza, že príčinou ich rozhodnutia sú vysoké ceny tabakových výrobkov," priblížil prieskum Róbert Ochaba, vedúci odboru podpory zdravia z Úradu verejného zdravotníctva SR.



Iniciatíva Zamestnávatelia sú nezastaviteľní má za cieľ osloviť najväčších zamestnávateľov na Slovensku, aby sa zapojili a celoeurópsku kampaň Exfajčiari sú nezastaviteľní odprezentovali svojim zamestnancom a dali im príležitosť spoznať účinný a nenásilný program ako skoncovať s fajčením.



Kampaň sa totiž nezameriava na nebezpečenstvá fajčenia, ale skôr na pozitívne prínosy skoncovania s fajčením a poukazuje na inšpiratívne úspechy bývalých fajčiarov. Jej hlavným a osvedčeným nástrojom je inovatívna digitálna platforma iCoach.



Kampaň si čoskoro pripomenie svoje prvé výročie a počas tejto doby sa jej podarilo dosiahnuť značné úspechy – doteraz sa na platformu iCoach zaregistrovalo takmer 250 000 ľudí, čo znamená, že 1 z 500 fajčiarov v Európe aktívne hľadá podporu pri odvykaní od fajčenia prostredníctvom tohto skvelého interaktívneho nástroja. Platforma iCoach funguje tak, že analyzuje fajčiarske návyky svojich používateľov a poskytuje im individuálnu podporu a poradenstvo na každodennej báze. Významným poznatkom získaným od používateľov iCoachu je, že priemernému fajčiarovi chýba potrebná sebaistota na to, aby sa mu podarilo úspešne prestať fajčiť, čo ešte viac potvrdzuje hodnotu inovatívnej a motivačnej kampane Európskej komisie.



„Sám som pred niekoľkými rokmi prestal fajčiť a tak viem, aké ťažké je skoncovať s týmto zlozvykom. Verím, že vďaka tejto kampani a jej podporným nástrojom skutočne pomôžeme ľuďom zmeniť život k lepšiemu a stanú sa nezastaviteľnými,“ povedal John Dalli, Európsky komisár pre zdravie a spotrebiteľskú politiku, o kampani, ktorá sa snaží inšpirovať 28 miliónov fajčiarov v EÚ, aby prestali fajčiť.



Vystavenie tabakovému dymu v práci

• Najvyšší podiel respondentov, ktorí uvádzajú, že nie sú nikdy alebo takmer nikdy vystavení v práci tabakovému dymu bol zaznamenaný vo Švédsku (93 %), Veľkej Británii (91 %), Slovinsku (87 %) a Dánsku (87 %).


• Naopak, iba 38 % respondentov v Rumunsku a 42 % v Grécku hovorí, že neboli nikdy alebo takmer nikdy na pracovisku vystavení tabakovému dymu.

Štítky :

lekari reklama

lekari reklama

lekari reklama

lekari reklama