Zdieľanie

PRIESKUM: Až 57 percent mladých by vedelo marihuanu zaobstarať do 24 hodín Bratislava 12. júla (TASR) - Až 32 percent opýtaných mužov vo veku 15 až 24 ...

authorTASR dateVloženie/úprava Pondelok, 20.09.2024 categoryDenné správy commentsČítané 747x

Bratislava 12. júla (TASR) - Až 32 percent opýtaných mužov vo veku 15 až 24 rokov sa priznalo, že konzumovalo marihuanu aspoň raz v živote. U žien to bola každá piata opýtaná. Za škodlivú pre zdravie považuje drogu pritom až 67 percent všetkých respondentov a 36 percent užívateľov. Vyplýva to z prieskumu Eurobarometer 330, ktorého výsledky TASR poskytol Andrej Králik zo Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku."Mládež v Česku, Španielsku a na Slovensku sa najmenej obáva zdravotných dôsledkov užívania marihuany," uviedol Králik.Užitie syntetických drog priznalo 5 percent mladých Európanov. Najčastejšie sa k nim dostali cez priateľov (54 percent), na večierkoch alebo v kluboch (37 percent) a v špecializovaných obchodoch (33 percent). Päťdesiatsedem percent všetkých opýtaných vyjadrilo presvedčenie, že by si marihuanu dokázali ľahko zaobstarať v priebehu 24 hodín, zatiaľ čo v prípade extázy alebo kokaínu to bolo 22 percent respondentov. V dostupnosti marihuany podľa domácich obyvateľov si Slovensko podelilo s Holandskom druhú priečku (45 percent). K ľahkému prístupu k tejto droge sa priklonilo viac ľudí už len v Česku (51 percent).Výsledky prieskumu tiež odhalili, že stav nevylepšujú ani rodičia mladých ľudí. V prípade Slovenska o rizikách omamných látok svoje detí poučilo len 10 percent z nich. Podiel médií, internetu a vzdelávacích programov v tomto ukazovateli pritom presahoval 40 percent.V súvislosti s tým odpovedali mladí Slováci aj na otázku, ako by riešili prípadne problémy s drogami. Viac ako tri štvrtiny z nich by hľadalo riešenie na internete a tretina u priateľov. Len 16 percent Slovákov by sa o pomoc obrátilo na vlastných rodičov."Pokiaľ ide o prevenciu, mladí Slováci najviac veria zlepšeniu možností na trávenie voľného času," poukázal Králik. Zníženie chudoby a nezamestnanosti podľa nich situáciu výraznejšie neovplyvní.

Štítky :

lekari reklama

lekari reklama

lekari reklama

lekari reklama