Bratislava 12. februára (TASR) - Počet pacientskych podnetov v rámci bezplatného právneho poradenstva Asociácie na ochranu práv pacientov (AOPP) v posledných rokoch stúpa. Na poradňu sa ľudia obracajú pre dlhé čakanie na vyšetrenia či zákroky a pre poplatky u lekárov. Asociácia zároveň apeluje na pacientov, aby sa aktívne o svoje práva zaujímali a nerezignovali pri prvých prekážkach.
"V minulom roku sa najviac pacientov zaujímalo o problémy v oblasti poskytovania zdravotnej starostlivosti. Vybavili sme celkovo 169 podnetov, ktoré okrem iného súviseli aj s domáhaním sa práv pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti, čakacími termínmi na vyšetrenia a zákroky aj s nárokmi na kúpeľnú liečbu," priblížila Radmila Strejčková z pacientskej poradne AOPP.
Asociácia spustila bezplatné právne poradenstvo od roku 2019. Na poradňu sa môžu obrátiť ľudia, ktorí sa potrebujú poradiť v otázkach dodržiavania práv pacientov pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti a liečby, etických otázkach, sociálnej oblasti, poplatkoch a ďalších. Bližšie informácie aj kontakty na poradňu sú dostupné na webe https://aopp.sk/pacientska-poradna.
akb ryb